3.06.2010 г.

Парфюмът миришеше на рози.


"Изпрати ми мъртви цветя за моята сватба
И аз няма да забравя да сложа рози на гроба ти"

Тя използваше този парфюм по време на часовете за средновековна литература - парфюм с аромат на роза.

Аз прошепнах на момичето до мен: "Нещо мирише на смърт тук."

Първоначално, мислех, че аромата принадлежи на блондинката седнала на няколко места зад нас. Не след дълго разбрах, че миризмата идва от професора.


Нейният парфюм с аромат на роза, една обица, висяща на  лявото й ухо, танцуващият във въздуха показалец, докато рецитира пасаж от Беулф...
Направих разлика между нея и мен, между моя избор на парфюм и нейният.

Моят парфюм беше с нотки на сандалово дърво, кедър, ванилия, мускус.

Нейният бе еднокомпозитен аромат, силен, проникващ и натрапчив, точещ се бавно като погребален марш. Тя често сменяше висящите си обици, но никога не и парфюма.
Това е иронията на дребната човешка природа . Професорът остана важен образ в моя живот - една жена, която се появява в задната част на съзнанието ми по-често от старите любовници и приятели.Тогава чуствах, че я съжалявам, мислейки, че никой не би  се ожени за такава жена - жена която живее толкова близо до архаичните, тъпи писатели като Чосър и Kempe. Смятах, че ексцентричната й обица обица е зов за спасения, а  парфюмът с аромат на роза е въведение към смъртта й.

Може би тя е била от обсебващите хора, които оставят отпечатък върху уязвимите и ги кара да я следват.
Когато излязох от банята тази сутрин, след като намазах повехналите си бузи с овлажняващ крем, посегнах към обикновената бутилка парфюм (без надписи по нея).

Парфюмът миришеше на рози. И аз го харесвах.

Няма коментари:

Публикуване на коментар